Posted On 12 februari 2019

DJI GEO 2.0 in Europa

Stickybit 0 comments
Return To Home >> DJI , Drones , Wetten en regelgeving >> DJI GEO 2.0 in Europa

DJI breidt de verbeterde geofencing implementatie (Geospatial Environment Online) GEO 2.0 uit naar Europese landen.

Voorbeeld DJI GEO 2.0 van verschillende vliegvelden

Vanaf half februari 2019 zullen alle DJI gebruikers (Mavic-series, Inspire 2 en Phantom 4 en hoger) door installatie van de nieuwe DJI Go 4 app en een nieuwe firmware op hun drone hier gebruik van kunnen maken.

32 Landen

De uitbreiding geldt in eerste instantie voor 32 Europese landen (Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Malta, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Portugal, Spanje, Zwitserland en Engeland).

Dit systeem zorgt ervoor dat de luchtruimindeling van deze landen op een nauwkeurigere manier dan tot nu toe het geval was in het geheugen van de genoemde modellen DJI drones komt te staan. Het systeem moet ervoor zorgen dat drones niet meer per ongeluk in de buurt van luchthavens vliegen.

Het systeem bevat ook locaties van andere gevoelige infrastructuur, zoals gevangenissen en kerncentrales. Daarnaast voorziet Geo 2.0 in ondersteuning voor tijdelijke vliegrestricties. Zo kan ervoor gezorgd worden dat een tijdelijke luchtruimsluiting automatisch in de lijst met nofly-zones in het geheugen van de drone terecht komt.

Tijdelijke luchtruimsluiting

Naast standaard nofly-zones, bevat GEO 2.0 ook de mogelijkheid tot het doorgeven van tijdelijke vliegrestricties. Zo kan een tijdelijke luchtruimsluiting automatisch in de lijst met nofly-zones van de drone naar voren komen.

Meer vrijheid en veiliger door nauwkeurigheid

De nauwkeurigere nofly-zones beschermen een vliegveld beter (ook de aanvliegroutes zijn hierdoor beter te zien), maar geven drone piloten ook meer vrijheid. Waar normaal gesproken een grote nofly-zone cirkel om een vliegveld ligt, wordt deze nu beter afgestemd op de daadwerkelijke start- en landingsbanen waardoor bijvoorbeeld parallel aan deze banen meer luchtruim vrijkomt voor de drone piloot.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Related Post

Full manual DJI Neo

Vrijdag 13 september kon ik na mijn werk kiezen om in de file naar huis…

Reuzen in Nederland

Eind maart dit jaar ben ik tijdens mijn zoektocht naar mooi gekleurde tulpenvelden bij iets…

Drone Fanatics meetup

Via het Dronepilots-forum werd ik geattendeerd op een Drone Meetup die zou plaatsvinden in de…